Vinterbröllopstårtor

Jag måste nog börja detta inlägget med att säga att jag är otroligt stolt över mig själv. Igår lämnade jag över fem bröllopstårtor till min vän Johan och hans fru Sophie, tårtorna skulle räcka till 70 personer (vilket det också gjorde). Jag måste nog erkänna att jag var lite nervös då jag insåg vad jag hade gett mig in på, att baka tårtor till 70 personer är helt klart det största tårtjobb jag hittils har gjort, men jag klarade det och tårtorna blev helt fantastiskt fina!

Tårtorna innehöll sockerkaksbottnar, hallonmousse, vaniljmousse, de var spacklade med en vaniljsmörkräm och täckta med marsipan. Dekorationerna är helt ätbara och gjorda i sugarpaste, modelingpaste och flowerpaste. Men nu tänker jag inte hålla er på sträckbänken längre så nu kommer bilderna:
 
 
 
Och några lite större bilder:
 
 

 
Jag hoppas att ni tycker lika mycket om dem som jag gör :)
Jag vill också passa på att tacka Johan och Sophie för att ni litade på mig att göra era bröllopstårtor, det var väldigt roligt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0