Sommartårta

I sommras då jag satt och kollade på lite olika tårtsidor på facebook, blev jag inspererad av att göra några ugglor. Så jag satte mig och pysslade och gjorde tre stycken. När jag hade gjort dessa blev det även några bin och så var jag bara tvungen att testa mina nya utstickare som jag beställt från Kina. Där satt jag med massor av dekorationer till en tårta, så jag beslöt mig för att slänga ihop en enkel liten tårta. Jag ville gärna göra en vårningstårta så jag valde att göra en sockerkaksbotten som var 16 cm och en som var 12 cm i diameter. Dessa fyllde jag sedan med en blåbärsmousse, spacklade dem med en vaniljsmörkräm och täckte dem med ljusgul-färgad marsipan. Tårtorna ställdes på varandra med stöd av avbrutna grillspettspinnar.

Denna tårtan är en av dem jag är mest nöjd med. Hoppas att ni också tycker om den!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0