Födelsedagsfirar helg =)

I helgen har det varit fullt upp med födelsedagsfirande. På lördagen firades jag och min mamma. Och eftersom jag inte längre är liten och bor hemma fick jag födelsedagspresenterna i lördags =)
Hade önskat mig gjutjärns stekpanna och gryta, och det fick jag (väldigt nöjd).
Så nu skall det lagas mat =)

Fick också två till temuggar till min samling, älskar motivet på dem;

Min mamma fick blommor och några lamskinns-handleds-skydd som hon hade önskat sig.

Men bäst av allt var ju inte presenterna utan sälskapet och maten =) Släkten var där och mamma hade lagat vinkokt lax och potatis. Till efterrätt blev det en chokladmousse tårta med knäck botten och självklart massa andra kakor mamma bakat. Ni kanske förstår vart jag har fått mitt mat och bak intresse.


80 års kalas!
Min morfar fyllde 80år, på söndagen, detta firades med champagne, anklevermousse, räkor, lax, löjrom, tårta, ingefärspäron med citronglass. Ja en väldigt lyckad 80 års dag. Det roligaste av allt var att Morfar var med och orkade hela två timmar, vilket var en enorm ansträngning för honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0