Gryta med Fläskkotlett

Hej, hade lite problem att komma på vad jag skulle äta till middag idag, hittade ett paket med fläskkotletter i frysen och tog fram dessa. Men vad kan man göra med fläskkotletter, självklart kan man steka dem och kanske piffa upp dem med någon marinad, men detta lät tråkigt. Istället beslöt jag mig för att göra en gryta.



Recept:

Ingredienser:

♥ 3 fläskkotletter
♥ 1 lök
♥ 1 paprika
♥ 1 vitlöksklyfta
♥ 1 liten purjolök
♥ 2 dl créme fraiche
♥ 2 grädde
♥ soja
♥ Kryddor: tex salt, peppar, paprikapulver, chilipulver, mejram
♥ smör att steka i

Att servera till:
♥ pasta

Utförande:
Stek klyftad lök och skivad paprika i kastrullen, häll över i en skål. Stek tärnade fläskkotlettbitar tills de fått färg, krydda med salt och peppar. Tillsätt créme fraiche, grädde, paprikan & löken, skivad purjolök & hakad vitlök till grytan. Låt koka upp, tillsätt soja och krydda. Låt grytan stå och puttra en stund under lock, så att purjolöken blir lagad.

Smaklig måltid //M



Kommentarer
Tove

Det låter väldigt gott faktiskt! Kramar

2011-03-15 @ 21:12:33
URL: http://totto.blogg.se/
Tove

Åh det tycker jag abslout, vi får ha tårtkväll, och jag kan ju lära dig lite av det jag fick lära mig :) det finns massa roliga kurser så vi ska nog hitta någon vi kan gå på! Men man får nog vara ute i rätt god tid för det verkar vara ganska poppis. Fin din nya design blev föresten! Kramisar

2011-03-19 @ 21:44:23
URL: http://totto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0