Prinsesstårta till Elin 5 år

I maj fick jag en beställning på en tårta, det skulle vara en tårta till en flicka som fyllde 5 år, hon älskar rosa och prinsessor. Jag blev såklart överlycklig, för er som inte redan vet så gillar jag rosa och nu skulle jag få göra en helrosa tårta, kunde det bli bättre?

Eftersom tårtan skulle passa båda vuxna och barn så valde jag att göra den med glutenfria sockerkaksbottnar, fylld med en hallonmousse och en chokladmousse. Tårtan spacklades med en vanlijsmörkräm och är täckt med kavlingsbar marsipan.



Då bottnarna var fyllda, så började jag som vanligt med att spackla tårtan.


Då tårtan var spacklad skulle den täckas.


För att få lite roligare sidor på tårtan ritade jag ett rutmönster och fyllde i detta med blommor.


Då detta var gjort saknades bara kronan och bokstäverna. Kronan och bokstäverna pudrade jag med perl dust så att de skulle glittra/skimra fint.


Jag blev väldigt nöjd med tårtan och hoppas att Elin blev lika glad över tårtan som jag blev att få göra den. Kram//M


Kommentarer
Terese

Hon blev jättenöjd!! Och alla andra oxå, både barn och vuxna :) den var både superfin och jättegod

2012-06-25 @ 21:23:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0