Glutenfria tårtbottnar

Nu håller jag på att baka mina första glutenfria tårtbottnar, är lite nervös har läst så mycket om hur svårt det är att baka glutenfritt...Smeter är inne i ugnen så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa. Återkommer hur det går.


Den första är klar och det gick bra =) Bottnar behövde inte lika lång tid i ugnen som då jag gör dem men vanligt vetemjöl och dessa mängder. I vanliga fall tror jag att dessa brukar vara inne i ugnen 35-40 men de glutenfria behövde endast 20-25 min, så håll koll på bottnar i ugnen. Nu blir det ut att köpa ingredienser till fyllningarna som skall vara en passionsfruktmousse och en kokosmousse. Skriver mer senare och skall försöka lägga upp lite bilder med.
Kram// M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0