Kantarelltoast

Hej, i år som kanske några av er redan vet är det ett väldigt bra svamp år. En av de enklaste och kanske också en av de godaste rätterna är enligt mig kantarelltoasten. En riktigt god sådan skall göras med rikligt med smör och äkta grädde, inget för er som går på diet alltså.

Jag gör mina kantarelltoast på känn, men i stora drag så går det till såhär:
Steker redan förvällda kantareller i smör, saltar och pepprar. Häller på grädde och låter det skjuda en stund, tills det gottat till sig. Därefter tar jag ur kantarellstuvningen ur pannan och steker två ganska tjocka brödskivor i det som finns kvar i pannan (lite grädde och smör), eventuellt måste lite till smör tillsättas så att inte brödet bränns.
Lägg upp brödskivorna på tallrik och häll på stuvningen. Klart att servera. //M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0