Gryta med kykling & bacon

Hej, nu har jag provat att göra en ny gryta, jag blev så nöjd med den förra så var bara tvungen att göra en ny. Denna gången hade jag mest kyckling och bacon i frysen så det fick bli en sådan gryta.




Recept:

Ingredienser:

♥ 3 små kyckling filéer
♥ 1 paket bacon
♥ 1 lök
♥ ½ paprika
♥ ½ squash
♥ 1 vitlöksklyfta
♥ 2 dl créme fraiche
♥ Kryddor: tex salt, peppar, paprikapulver, chilipulver, mejram

Att servera till:
♥ pasta

Utförande:
Skär kyklingen och baconet i lagom stora bitar, jag skar mina i portionsbitar så att man skall slippa dela dem, häll över i grytan och stek dem. Klyfta löken och häll över den i grytan. Tärna squashen och skiva paprikan tillsätt även dessa. Krydda. Då allt har fått lite stekyta kan créme fraichen tillsättas, låt koka i nån minut. 

Smaklig måltid //M


Kommentarer
johanna (damirs)

Hej maja! Nu ska jag titta runt på din blogg och förhoppningsvis blir jag inspirerad till lite matlagning, eller kanske lite bakning. Ha det så bra! Kram Johanna

2011-03-22 @ 20:39:38
johanna (damirs)

fan, kom på att jag stavade ditt namn fel, Maya ska det ju vara. ha överseende.

2011-03-22 @ 20:40:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0