Min 1:a SugarpasteTårta

Nu har jag äntligen fått en riktigt bra anledning att baka en tårta. En av mina äldsta vänner fyllde år igår och hade tårtkalas på kvällen, så jag bakade en tårta till henne =)

Igår då jag bakade kokosgodiset växte idén fram om att kokossmeten skulle vara riktigt god i en tårta. Så vad passar till kokos, jo självklart blåbär, lime och choklad. Så det blev en chokladtårta med ett laget blåbärssylt och ett lager kokossmet. Jag täckte tårtan med smörkräm smaksatt med vit choklad och limeskal. Tårtan är dekorerad i sugarpaste.

Såhär blev resultatet:


Jag blev väldigt nöjd och även lite stolt över mig själv eftersom jag har gjort min första sugarpaste tårta =)
Kram //M




Kommentarer
Cilla

Men! Haha, här satt jag ock sökte på tårtrecept, snubblade in på en attans tjusig blogg och...wait what?! Det är ju min födelsedagstårta! Du är ju sjukt duktig vännen! =)

Kram

2011-10-12 @ 18:41:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0