Fuerteventura

Ja då var jag hemma igen, tänkte att jag skulle dela med mig lite av min och familjens semester.
Att återkomma till ett och samma ställe har ju sina fördelar, tex man vet ju vad man tycker bäst om. Favoriten med Fuerteventura är helt klart lagunstränderna, där vi tillbringade stora delar av semestern.
Här kommer ett litet smakprov:




Ett annat ställe vi brukar besöka är Ajuy och Playa de los Muertos (de dödas strand, eller nått i den stilen). Stranden består av svart lavasand och vågorna utanför är oftast väldigt höga. Det är ingen strand vi badar vid, men det är ett häftigt och vackert ställe att ha sätt.


Glömde nästan av att berätta vilka vi träffade på påvägen till Ajuy, nämligen piff och puff och många fler. Vi träffade även Hugin och Munin.



Jordekorrarna åt ur händerna och var nästan tama. De var hur söta som helst!


Så vad kan jag mer berätta från årets Fuerteventura resa...
Jo för er som inte varit där på några år så har ön blivit grön, tack vare mycket regn på sista tiden. Detta har gjort att ön har blivit ännu vackrare tycket jag.



Så vad gör man mer än att sola, bada, lästa, ta det lungt och äta gott. Jo man shoppar såklart =)
Har även i år hittat mina favoritskor, så var självklart tvungen att köpa fyra nya modeller (bild kommer nog senare). Blev även en ny väska, en klänning och lite andra grejer.

Så nu har jag nog skrivit lagom mycket om semestern =)
kram // M



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0