Bröd

Nere på Fuerteventura åt jag ett väldigt gott bröd som hette "Pan 6 Cereales", så nu när jag kom hem tänkte jag att jag skulle testa att baka ett sådant. Jag har aldrig förut försökt efterlikna ett annat bröd så detta blev något helt nytt för mig.

Degigt:


Detta är resultatet:



Bröden blev väldigt goda men inte riktigt som de på Fuerteventura, krävs nog några mer försök =)

Här är receptet: (jag bakar på känn och vet därför inte exakta måttangivelser)

Mjöl (vetemjöl, vetemjöl special och grahamsmjöl)
Havrekli
1 paket jäst
6 dl vatten (37 grader)
1 tsk salt
Honung

På brödet:
valmofrön
solroskärnor
linfrö
(Nästa gång blir det sesam också, men det hade jag inte hemma då jag bakade)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0