Ugnsbakade Squash

Hej, jag vill nu dela med mig av ett av mina favoritrecept nämligen Ugnsbakade Squash. Jag tror nog till och med att detta är min absoluta favoriträtt just nu. Det blir aldrig fel och smakar himelsk =)

 

Ingredienser:

♥ 1 squash

♥ köttfärs

♥ coktail tomater

♥ parmesanost

♥ valfri ost att täcka squashen med

♥ 1 vitlöksklyfta

♥ timjan

♥ salt

♥ peppar

 

Att servera till:

♥ Ris

 

Utförande:

Dela squashen och gröp ur fruktköttet. Stek köttfärs och hackat fruktkött tillsammans. Tillsätt hackade tomater och pressad vitlök. Krydda. Fördela blandningen i squash-halvorna, strö sedan parmesanost över dem och tillsist hyvla ost som du täcker squashen med. In i ugnen i ca 15 min (eller tills klara) på 220 grader.

 


Denna rätt har aldrig slått fel, så hoppas ni lyckas där hemma! Kram //M

 

 



Kommentarer
charlotte

hej!

gott! jag gör en annan variant med tonfisk, cr fraiche, dijonsenap och majs och så urgröpet från zucchinin såklart. ost på toppen. prova!

kramis

2011-02-21 @ 10:18:57
URL: http://gottochglatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0